Przesilenie wiosenne

Przesilenie wiosenne - najczęstsze objawy

  • Osłabienie
  • Senność
  • Często bóle głowy, bóle mięśni
  • Osłabienie refleksu i mięśni
  • Rozdrażnienie, obniżona odporność na stres, bolesne skurcze mięśni
  • Zmęczenie
  • Wypadanie włosów 

Główną przyczyną powyższych dolegliwości jest mało urozmaicona dieta. Brak różnorodności warzyw i owoców, które dostarczają nam tak potrzebnych dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu witamin, minerałów i mikroelementów. 

Przesilenie wiosenne - metody radzenia sobie z nim:

  • Nie przepracowuj się (łatwo powiedzieć)
  • Śpij nie mniej niż 8 godzin
  • Stosuj dietę lekkostrawną
  • Pij dużo soków owocowych
  • Włącz do jadłospisu nowalijki
  • Uzupełniaj dietę suplementami witaminowymi
  • Ćwicz, spaceruj, ruszaj się

Aromaterapia

Nie wszyscy zdajemy sobie sprawę, że nasz zły nastrój spowodowany jest także brakiem zieleni i naturalnych zapachów łąk, pól i kwiatów. Słowem nasz organizm odczuwa niedosyt naturalnym olejków eterycznych, których wiosną i latem dostarcza nam przyroda. Możemy spróbować poprawić sobie nastrój stosując na co dzień aromaterapię. Spośród 70 naturalnych olejków eterycznych stosowanych w zabiegach aromaterapeutycznych na zimowe smutki i depresję polecamy szczególnie olejek ylang ylang. Jego zapach kwiatowo-balsamiczny z nutą korzenną, owocową i drzewną przywołuje wspomnienia letnich, ciepłych wieczorów. Olejek ylang ylang stosowany jest w depresjach, pomaga opanować niepokój i lęk. Antydepresyjne, odprężające działanie ma także olejek z drzewa różanego, który dodatkowo pomaga w koncentracji.

Przesilenie wiosenne

 

Pomóc mogą także inne, delikatne zapachy kwiatowe. Ważne by nam odpowiadały i pozwalały się zrelaksować. Wypełnijmy zatem pomieszczenie odpowiednim zapachem i zrelaksujmy się. To wcale nie musi być olejek w kominku, równie dobrze sprawdzi się olejek dodany do nawilżaczy powietrza czy klimatyzacji a także świece zapachowe. Można poddać się relaksującemu masażowi z wykorzystaniem właściwych olejków czy aromatycznej kąpieli. Należy jednak pamiętać o tym, by nie przebywać zbyt długo wśród zapachu - może to przynieś efekty odmienne od zamierzonych.

Silnie działającymi olejkami na depresję i apatię są olejki:

  • grejpfrutowy,
  • rozmarynowy,
  • z drzewa różanego,
  • ylang ylang.

Lżej działają m.in. olejki:  

  • jaśminowy,
  • goździkowy,
  • cytrynowy,
  • miętowy.

Na zmęczenie psychiczne dobrze sprawdzają się olejki:

  • cytrynowy,
  • goździkowy,
  • pomarańczowy.

Dla tęskniących za zapachem kwiatów polecamy olejki o zapachach kwiatowych, m.in.: Akacja, Bez, Konwalia, Magnolia, Fiołek, Piwonia.